Lanțul francez de supermarketuri Carrefour intenționează să își vândă operațiunile din România. 

Acesta a mandatat banca BNP Paribas pentru identificarea unui cumpărător, potrivit publicației franceze L’Informe, citată de Bloomberg. Compania a început deja procesul de retragere, după ce a vândut un magazin din Pitești unui lanț românesc.

Oficialii Carrefour au transmis, odată cu rezultatele financiare la nouă luni, că măsurile de austeritate au afectat piața de retail.

Asta a dus la scăderea încrederii consumatorilor și, implicit, la reducerea consumului. În primele nouă luni din acest an, Carrefour a raportat vânzări de peste 2,2 miliarde de euro în România, scrie stirileprotv.ro.

Rezultate solide, în ciuda contextului dificil

Deși în Polonia compania deține aproape de două ori mai multe unități de vânzare, rezultatul obținut în România este cu peste jumătate de miliard de euro mai bun.

Anul trecut, Carrefour România, care deține în prezent 458 de magazine, a avut o cifră de afaceri de peste 12,5 miliarde de lei (aproximativ 2,4 miliarde de euro) și un profit net de circa 10,4 milioane de euro. Dintre cele peste 400 de magazine, 55 sunt hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de magazine de tip soft discount, potrivit Digi24.ro.

Compania are în România peste 10.000 de angajați, conform datelor Ministerului de Finanțe, potrivit stirileprotv.ro.

Carrefour își reanalizează prezența în mai multe țări

Potrivit sursei citate, gigantul francez își plănuiește retragerea și din Argentina și Polonia. Acesta ar avea o strategie mai amplă de restructurare a operațiunilor internaționale.

Carrefour a intrat pe piața din România în 2001, potrivit Digi24.ro.