Daria, Ovidiu și Raul de la Colegiul de Științe „Grigore Antipa” Brașov și-au dorit să aducă ineditul tehnologic în educație. Au și reușit.

Au creat pixul inteligent care detectează greșelile gramaticale. Cu acest proiect ingenios au reușit să câștige concursul „Solve for Tomorrow”.

Cum funcționează pixul

Scopul celor trei elevi a fost să îi ajute atât pe școlari, dar și și pe adulții supuși greșelilor, să scrie corect gramatical și ortografic.

Ei au învățat pixul să recunoască scrisul de mână. Dispozitivul, de fapt softul a fost antrenat în acest sens și a reușit să detecteze greșelile de scriere.

Cei care scriu mai puțin citeț nu trebuie să își facă nicio grijă. Pixul poate fi învățat și cu un scris mai puțin lizibil, ne-au asigurat elevii.

Pixul are camere care găsesc greșelile și vibrează, în momentul scrierii, dacă detectează erori. El nu corectează singur greșeala, ci avertizează utilizatorul că a scris ceva incorect și trebuie să rectifice.

Cum funcționează pixul inteligent

Am testat și noi aplicația asociată pixului și a găsit greșelile noastre de scriere, făcute intenționat. De exemplu, cuvântul „copiii” trebuia scris doar cu doi „i” în acel context.

A detectat greșelile din text

În aplicație, apare și explicația greșelii. Astfel, utilizatorii pot învăța din greșeli.

Explică scrierea corectă a cuvintelor

Cât ar putea costa pixul

Ideea este unică, produsul aflat în faza de prototip este la fel de inovator. La prima vedere, pixul pare că va fi scump atunci când va fi scos pe piață. Aplicația funcționează, acum, prin camera telefonului, dar cei trei inventatori abia așteaptă implicarea unor companii pentru ca pixul-corector de greșeli să intre în producție. 

Dar elevii au reușit să facă un plan de afaceri astfel încât pixul să fie accesibil și pentru cei cu venituri mai mici. Ei au estimat un preț de maxim de 400-500 de lei pentru acest pix.

Cât despre proiectarea pixului, această etapă nu va fi deloc ușoară pentru că piesele micro de care este nevoie nu se găsesc.

„Nu sunt foarte multe componente disponibile „micro”, ca să încapă în pix, trebuie făcute la comandă”, a spus Ovidiu.

Găsirea investitorilor, un pas dificil

Cea mai mare provocare de acum pentru ei este găsirea investitorilor. Deși ideea este unică, elevii spun că mulți investitori sunt atrași de produsul finit, nu doar de idee.

Ei au început discuțiile cu ONG-uri pentru a-i ajuta să primească finanțare.

„Am vorbit cu asociația Casa Bună din Sânpetru și le-am prezentat ideea. Noi am spus că avem ideea, dar nu avem produsul. I-am întrebat «Ați fi dispuși să investiți în ideea noastră, pentru a ajuta și elevii din mediile defavorizate?». De aceea, au fost dispuși să cumpere pixul pentru persoanele din medii defavorizate”, ne-a explicat Ovidiu.

Am putea cumpăra pixul în 4-5 ani. Acest lucru depinde și de găsirea investitorilor care să ajute elevii să proiecteze instrumentul, ne-a transmis Daria.

Misiunea elevilor nu se încheie aici. Ei ne-au spus că vor participa și la următoarea ediție la concursului „Solve for Tomorrow”, dar ideea pe care o au rămâne, deocamdată, secretă.

La ediția de anul trecut a concursul, au fost 461 de proiecte, dintre care 25 s-au calificat în finală. Echipa de la Colegiul de Științe „Grigore Antipa” din Brașov a fost câștigătoarea.

Interviul cu cei trei inventatori și îndrumătorii lor va putea fi urmărit mâine, pe brasovenii.ro, 23 octombrie, la rubrica emisiuni/interviuri.