Brașovenii care doresc să traverseze capitala ar putea plăti o taxă de intrare în oraș începând de anul viitor. Așa prevede proiectul unor consilieri PSD din Primăria București.
TAXĂ PENTRU INTRARE ÎN BUCUREȘTI PENTRU CEI DIN AFARA ORAȘULUI
Șoferii din afara capitalei ar putea plăti, de la mijlocul anului 2026, o taxă dacă își doresc să intre în oraș cu mașina.
PSD intenționează să aducă acest proiect pe ordinea de zi a Consiliului General al Municipiului București, conform Digi24.
Măsura va viza toate vehiculele care vin din alte localități, deci inclusiv cele din județul Ilfov.
Proiectul a fost înregistrat la secretariatul Primăriei Generale, iar pasul următor prevede introducerea în dezbatere publică. Deocamdată, nu se știe când se va întâmpla acest lucru.
Ulterior, propunerea va intra în comisiile de specialitate. Acolo ar putea interveni și câteva modificări.
Ultimul pas prevede introducerea pe ordinea de zi în ședința Consiliului General, iar acolo ar fi și votul final.
CARE VOR FI TARIFELE DE INTRARE ÎN CAPITALĂ
Conform Digi24, taxa pentru intrarea în București ar urma să fie de:
- 3,5 euro pentru o zi,
- 6 euro pentru 7 zile,
- 9 euro pentru o lună,
- 50 de euro pentru un an.
ÎN LIPSA AUTOSTRĂZII A0 NORD, SINGURA CALE DE A OCOLI CAPITALA RĂMÂNE VECHEA CENTURĂ
Deși șoferii care traversează partea de sud a României pot ocoli Capitala pe un drum modern – respectiv autostrada A0 (sectorul sudic) – cei care vin din Transilvania nu au încă o alternativă reală pentru a evita Bucureștiul.
Sectorul sudic al Autostrăzii București (A0 Sud) a fost finalizat în iunie anul acesta, odată cu deschiderea lotului III, A1–DN6.
În nord însă, situația este diferită: deocamdată este deschis doar un lot integral și un altul parțial.
În prezent, Capitala poate fi ocolită în partea de nord pe autostradă doar între Otopeni și Afumați, restul traseului necesitând utilizarea vechii centuri – foarte aglomerată la orele de vârf.
Lotul 4 Nord, care face legătura cu Autostrada București–Constanța (A2) prin nodul rutier A0 x A2, are termen contractual de finalizare în primăvara anului 2026, însă rămâne de văzut dacă nu vor apărea întârzieri.
Șantierul Lotului 4 a fost afectat recent de ploile abundente din zona Capitalei.
În același timp, Lotul 1, care leagă A1 de DN1, are termen de finalizare în 2027, deși oficialii din transporturi spun că un sector din acest lot – cel dintre DN1 și DN1A – ar putea fi deschis circulației în primăvara anului viitor.
