Podurile din Triaj și Zizinului au fost asfaltate. Deși asfaltarea este motiv de bucurie pentru brașoveni, având în vedere gropile care s-au format pe ele, stilul „Dorel” nu este deloc în regulă. 

Rolul rosturilor de dilatare

Rosturile de dilatare, element esențial pentru un pod, au fost asfaltate. Acest lucru a dus deja la producerea unor fisuri în asfaltul nou.

Fisuri în asfaltul care a acoperit rosturile de dilatare

Rosturile de dilatare permit podului să se miște. Un pod are deplasări aproape continue provocate de dilatarea diurnă, din cauza diferențelor de temperaturi, dilatarea sezonieră, vibrațiile din trafic sau vânt.

Blocarea acestora prin asfaltare nu face altceva decât să creeze fisuri în grinzi și placa de beton, conform Spațiul Construit.ro.

„Blocarea rosturilor cu orice tip de material care împiedică deplasarea structurii conduce la eforturi interne în elementele de rezistență (compresiune, torsiune, încovoiere), eforturi la care structura nu a fost dimensionată, și pot apărea crăpături în grinzi și placă în zone neașteptate. Foarte posibil ca aceste fisuri să fie trecute cu vederea sau imposibil de observat (în zone ascunse), dar efectul lor se adaugă la restul defecțiunilor”, a explicat Monica Dutu, inginer proiectant drumuri și poduri.

Specialistul a adăugat că „un pod este o structură vie care are mișcări aproape continue”.

Crăpături pe podurile din Triaj și Zizinului

Doar că, pe podurile din Triaj și Zizinului fisurile nu sunt „imposibil de observat” pentru că ele s-au produs chiar în noul strat de asfalt turnat.

Podul din Triaj prezintă crăpătura cea mai mare care traversează podul dintr-un capăt în celălalt.

Fisuri în asfaltul care a acoperit rosturile de dilatare

În schimb, în cazul podului de pe Zizinului, unde sunt mai multe rosturi de dilatare care au fost asfaltate, fisurile nu sunt atât de mari. Deși, odată cu timpul, acestea pot deveni mai adânci și se pot extinde.

@brasovenii.ro Rosturile de dilatare de pe podurile din Triaj și Zizinului au fost asfaltate și au produs fisuri. Primăria spune că OUG 52/2.10.2025 a blocat refacerea rosturilor. #brasov #brasovdepoveste #romania🇷🇴 #brasoveniiro #stiri #stiriromania #presa #stiribrasov #jurnalism #voceacomunitatii #redactie #brasovenii #brasov🇷🇴 #romania #reportaj #reportaje #primariabrasov #asfalt #pod #podtriaj #triaj #zizinului ♬ original sound – brasovenii.ro

Primăria nu a putut termina procesul

Primăria Municipiului Brașov spune că a reușit să realizeze doar prima parte din proces, adică asfaltarea podurilor. Următoarea etapă, cea de decupare a asfaltului din zona rosturilor va mai întârzia din cauza OUG 52/2.10.2025 care a blocat procesul. Ordonanța restrânge alocarea fondurilor publice cu scopul „îmbunătățirii a disciplinei bugetare.”

„Conform procesului tehnologic de execuție a rosturilor de dilatație, întâi se realizează covor continuu de asfalt, inclusiv în zona rosturilor de dilatație, pentru a asigura planeitatea, apoi asfaltul se decupează și se realizează rostul propriu-zis. Noi am reușit să facem doar prima etapă”, ne-a transmis Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei.

Acesta mai spune că dacă ordonanța nu va fi modificată, tot ce va putea primăria să facă vor fi lucrările de întreținere.

„Asfaltarea era doar o etapă intermediară și urma să lansăm procedura de achiziție pentru refacerea rosturilor. Din păcate, odată cu apariția OUG 52/2.10.2025, această procedură a fost blocată. În cazul în care nu se modifică ordonanța, până anul viitor vom putea face doar lucrări de întreținere”, a mai transmis Toarcea.

Bucăți de tencuială cad de pe podul din Zizinului

În plus, din podul de pe Zizinului au început să cadă bucăți de tencuială. Sub pod, unde este și parcare, o zonă a fost înconjurată de o bandă galbenă cu avertismentul „Atenție cade tencuială”.

Au căzut bucăți de tencuială din pod

Într-un alt loc, se vede că au fost executate lucrări. Doar că și de acolo au început să cadă bucăți.

Și din lucrarea nouă de reparație încep să cadă bucăți

Primăria a lipit un afiș prin care ruga oamenii să elibereze parcarea pentru efectuarea lucrărilor de reparație la infrastructura podului în data de 29-30.09 și 01.10.

Astfel, realizarea rosturilor de dilatare va mai dura, dar nu știm cât. Până atunci, siguranța acestor poduri rămâne sub semnul întrebării.