Între liniile 2 și 3 din Gara Făgăraș, CFR Călători a înălțat peronul cu 30 de centimetri. Este prima lucrare „importantă” din gară, de când a apărut ea în viața făgărășenilor, scrie Monitorul de Făgăraș.
MODERNIZARE PARȚIALĂ, CERUTĂ DE DIRECTOR
Unii dintre călători foloseau chiar și scăunelele pentru a urca în tren, precizează sursa citată. Deocamdată, binefacerile progresului se opresc la un peron. Pentru liniile 1 și 4 din Gara Făgăraș există un plan mai amplu de modernizare. Așa că, deocamdată, scările trenurilor vor fi greu accesibile dacă trenurile de persoane trag la liniile 1 și 4.
,,Modificăm peronul doar între liniile 2 și 3 din Gara Făgăraș pentru că există un plan pentru niște lucrări de reabilitare a stației. Amenajările viitoare vor fi pentru liniile 1-4 și se va face un peron nou, acoperit, în zona liniilor 3 și 5. Tot atunci se vor reabilita și liniile. Proiectul este aprobat, dar este vorba de fondurile care trebuie deblocate. Doar pentru lucrarea de față, înălțarea peronului cu 30 cm a costat 100.000 lei, în condițiile în care manopera se execută cu salariații regionalei. Au fost dislocați 10 angajați din toată regionala pentru lucrările din Gara Făgăraș. Noi avem multe lucruri ce țin de siguranța circulației. S-a ajuns și la această lucrare, fiind cerută expres de la director.”, a declarat Claudiu Gherghina, șeful de district pentru monitorulfg.ro.
GARA DIN FĂGĂRAȘ, DE LA ISTORIE LA PREZENT
Primul tren a intrat în Gara Făgăraș în 1892, scrie monitorfg.ro. Atunci când a fost inaugurată linia de cale ferată Sibiu-Făgăraş.
Iar în 1908, s-a inaugurat și traseul Făgăraș – Brașov.
Acum, după mai bine de un secol, în Gara Făgăraș mai opresc 10 trenuri. Plus trenurile militare care merg la Halta Voila, pentru Poligonul Cincu, mai scrie sursa citată.
Șeful de district dă o veste și mai proastă. Numărul trenurilor care vor trece prin Gara Făgăraș se va micșora.
,,Vor rămâne trenurile regio și acceleratul Sibiu-București. Toate celelalte vor fi mutate pe ruta Brașov-Sighișoara“ a explicat Claudiu Gherghinoaica pentru monitorfg.ro
Șeful de district spune că atunci funcționa Nitramonia, mulți mergeau cu trenul. Acum s-a redus numărul călătorilor. În plus, o parte importantă preferă microbuzele.
