La mai bine de jumătate de an după ce Budila a renunțat la colaborarea cu RATBV, Prejmer a anunțat eliminarea unor curse. Motivul: nevalidarea biletelor, o problemă prezentă în multe localități din județul Brașov.
Curse Prejmer-Brașov, eliminate
Primăria Comunei Prejmer a anunțat renunțarea la două curse, din cauza gradului scăzut de ocupare, sub 50%, dar și a numărul mic de validări ale biletelor.
Astfel, Primăria Prejmer a anunțat eliminarea a două curse, din data de 16 octombrie:
- Terminal Gară -Lunca Câlnicului- 04.16;
- Lunca Câlnicului- Terminal Gară- 05.00.
Într-o postare pe Facebook, Primăria Prejmer spune că aceste curse au înregistrat foarte puține validări, unele dintre ele neavând nici măcar un bilet validat.
În plus, primăria a mai anunțat și modificarea orarului pentru două curse:
- Terminal Gară- Lunca Câlnicului- se modifică de la 06.43 la 07.05, iar returul va pleca la 08.02.
Primăria a transmis că deciziile au fost luate în funcție de ultima monitorizare pe o perioadă de 30 de zile. Raportul RATBV a indicat că unele curse înregistrează un grad redus de ocupare, în unele cazuri și puține validări ale biletelor sau chiar deloc.
RATBV, motiv de nemulțumire pentru multe localități
Decizia Primăriei Prejmer de a elimina unele curse a fost luată la 7 luni după ce Primăria din Budila a renunțat la colaborarea cu RATBV. Motivul a fost de ordin financiar. Primăria a acumulat datorii de un milion de lei, în cei 4 ani de funcționare.
Și primarul din comuna Tărlungeni, Severius Beșchea, ne-a povestit că șoferii nu au bilete de vânzare, iar călătorii care nu au legitimații de călătorie, nu au de unde să le cumpere.
El a adăugat că a trebuit să plătească 3 milioane de lei, dintr-un total de 4, anul trecut. Asta înseamnă că banii proveniți din bilete au ajuns doar la un milion de lei.
20 de controlori, angajați suplimentar
În cadrul ședinței Consiliului Local din luna august, directorul executiv al Asociației de Transport Brașov, George Cornea, a spus că 50 de controlori au fost angajați suplimentar.
Silviu Ștefan, purtătorul de cuvânt al RATBV, ne-a transmis că au fost angajați 20 de controlori, nu 50. El spune că în urma angajărilor, gradul de control din autobuze este mai ridicat.
Aceștia sunt distribuiți, fie în zona metropolitană, fie în municipiu, în așa fel încât să acopere cât mai multe linii. În plus, Silviu Ștefan a mai spus că în cazul unor evenimente, sunt alocați mai mulți controlori pentru acea zonă.
