Călătorii din trenurile Brașov-Constanța și retur, lăsați luni fără vagonul restaurant. Asta după ce unicul vagon modernizat a fost mutat la Otopeni pentru a fi prezentat Comisarului European, Valdis Dombrovskis.
Călătorii care au circulat luni, 27 octombrie 2025, cu perechea de trenuri Intercity IC 538/536 pe relația Brașov-Constanța și retur au rămas fără posibilitatea de a servi masa. Vagonul bar-bistro, unicul de acest tip modernizat prin PNRR și esențial pe aceste rute, a fost retras din circulația obișnuită și folosit ca „piesă de muzeu” pentru un eveniment guvernamental, scrie clubferoviar.ro.
Trenul special cu numărul 15103 a fost garat la Aeroportul Henri Coandă pentru a-i fi prezentat Comisarului European pentru Economie, Valdis Dombrovskis, care a fost întâmpinat de ministrul Dragoș Pîslaru. Conform sursei citate, autoritățile române au dorit să se laude la Bruxelles cu materialul rulant modernizat, însă acest demers a lăsat fără masa itinerantă pasagerii din cele două trenuri Intercity.
Surpriza de pe calea ferată
Evenimentul organizat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene nu a fost resimțit doar de călători. Club Feroviar notează că nici CFR Călători nu a mai realizat vânzări la vagonul respectiv, iar CFR SA nu a încasat Tariful de Utilizare a Infrastructurii (TUI) pe trasa trenului special, fiind vorba de un eveniment guvernamental.
Conform programului operatorului, vagonul bar-bistro circulă alternativ (o zi da, una nu) începând cu 25.09.2025 (conform mențiunii de pe site-ul CFR Călători). Luni, 27 octombrie 2025, ar fi trebuit să se afle în compunerea trenurilor IC.
Operatorul de stat nu a anunțat în niciun fel faptul că serviciul de alimentație publică lipsește, mai scrie clubferoviar.ro. Nu a fost niciun comunicat de presă și nici nu a fost postată informația undeva. Călătorii care cumpăraseră biletele din timp, bazându-se pe serviciile anunțate, au constatat lipsa vagonului restaurant abia la gară.
10 vagoane restaurant, modernizate
Pe 15 ianuarie 2024, CFR Călători a semnat un contract cu Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca pentru modernizarea a 10 vagoane bar-bistro, valoarea serviciilor de modernizare fiind de 9,95 milioane de euro fără TVA. Totuși, sursa menționează că cele 10 vagoane vor fi insuficiente pentru numărul mult mai mare de trenuri Intercity care vor intra în vigoare din 14 decembrie 2025, odată cu noul Mers al Trenurilor.
În ciuda faptului că vagonul a lipsit luni, el figurează din nou în circulație marți, 28 octombrie 2025 și în zilele următoare, din două în două zile
