Liderii coaliției nu au reușit să ajungă la un acord privind reforma administrației locale nici în ședința de miercuri seara.
Guvernul încă analizează reforma administrației locale
Ilie Bolojan a transmis că în coaliție s-a discutat despre reducerea cu 10% a personalului din administrația publică, potrivit G4media.
„Dacă nu reducem cheltuielile structurale, care în administraţie înseamnă o cotă importantă de cheltuieli de personal, care la multe primării reprezintă 100% din total venituri (…) deci dacă nu reducem aceste cheltuieli, putem să facem un efort anul acesta de a reduce, să spunem, alte cheltuieli. Poate nu cumpărăm anumite lucruri, dar anul viitor aceste cheltuieli, statele de plată vin din nou la plată. Deci, din punctul meu de vedere, noi trebuie să luăm nişte măsuri structurale, iar cheltuielile de personal fac parte din măsurile de reformă”, a declarat Bolojan.
Sorin Grindeanu, președintele interimar al PSD, spune că nu poate fi de acord cu propunerea lui Bolojan și că lucrează alături de UDMR și PNL la un alt sistem de calcul care să fie mai eficient și aplicat corect.
„De exemplu, dacă avem comune cu până în 1500 locuitori, trebuie să-i faci un standard primăriei, o schemă cu un anumit număr de locuri, cu tot cu primar, iar această schemă să fie aplicată de toate unitățile administrativ teritoriale de aceleași dimensiuni”, a explicat Grindeanu.
Cum ar fi afectată Primăria Municipiului Brașov
Și instituțiile din Brașov așteaptă o decizie asupra reformei administrației locale din pachetul 2 de măsuri.
Purtătorul de cuvânt al Primăriei, Sorin Toarcea, ne-a spus, în urmă cu câteva săptămâni, că este posibil ca Primăria Municipiului Brașov să scape de aceste tăieri. Motivul ar fi numărul angajaților care este mai mic decât cel din urmă cu câțiva ani. Acum, sunt 280 de angajați la primărie și 56 de posturi sunt vacante.
Totuși, viceprimarul Lucian Patrașcu a declarat la Radio România Brașov că sunt unele servicii care au deficit de personal. Unul dintre ele ar fi Serviciul Contențios, în care sunt 7 consilieri juridici la 1.000 de dosare.
„E clar că lucrurile nu sunt într-o direcție bună. Vom vedea, din păcate, ceea ce pot să vă spun la acest moment, sunt servicii care au deficiență de personal. Și vă dau un simplu exemplu, la serviciul contențios din cadrul Primăriei Municipiului Brașov sunt șapte consilieri juridici la 1.000 de dosare. Este enorm”, a declarat Lucian Patrașcu.
Situația complicată și la Consiliul Județean Brașov
Și președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, a transmis că multe instituții care se află în subordinea CJ ar fi afectate. Salvamont s-ar confrunta cu o altă problemă, în condițiile în care deficitul lor este deja uriaș.
„Ceea ce trebuie înțeles, Consiliul Județean Brașov, în aparatul propriu, are 45 de posturi vacante, numai că, din «anvelopa» întreagă care se ia în considerare, fac parte și Școala Populară de Artă, care funcționează în regim de unitate educațională, unde avem 59 de persoane. De asemenea, avem Biblioteca Județeană, cele patru muzee care sunt în subordinea Consiliului Județean, Salvamontul, Centrul Cultural Reduta”, a declarat Veștea la Radio România Brașov.
Salvamont funcționează la doar 17,5% din capacitatea operațională. După tăieri, ar scădea la 10,5%.
