Conform unei cercetări realizate în luna octombrie, cei hotărâți să cumpere de Black Friday sunt mai mulți cu 5%. Bugetul mediu este estimat la 2.046 de lei, în creştere cu 33% faţă de 2024.
Studiul „Black Friday Consumer Trends 2025” a fost realizat de către MKOR pe un eșantion de 1.000 de persoane. Din acesta a reieșit că oamenii iau decizii mai informate, au bugete mai mari și sunt reduse cumpărăturile impulsive.
„Reducerea semnificativă a cumpărătorilor impulsivi este cea mai puternică revelaţie a studiului. Un covârşitor 93% dintre cei care intenţionează să facă achiziţii îşi pregătesc o listă în avans, începând procesul cu 3-4 săptămâni înainte.
Principalul motor este dorinţa de a achiziţiona produse de pe un wishlist personal la un preţ mai bun (53%), urmată de pragmatismul cumpărării cadourilor de Crăciun (31%)”, se arată în studiu, conform tvrinfo.ro.
Cele mai căutate produse
Potrivit cercetării, anul acesta coșul mediu s-a schimbat destul de mult și include cu o categorie în plus comparativ cu 2024, astfel ajungând la un total de 39. Printre cele mai populare produse se numără:
- Electronicele şi Electrocasnicele 49%
- Fashion (42%)
- Beauty & Care (42%)
Electronicele și electrocasnicele sunt de obicei în top, însă restul aproape s-au dublat în ceea ce privește intenția de cumpărare.
Tinerii vor să facă shopping hibrid
Sesiunea de shopping hibrid devine mai căutată (39%), iar tinerii (56& între 18-28 de ani) intenționează să folosească atât online-ul cât și mersul fizic la magazine. Astfel, pot să și testese produsele și să aibă gratificarea instantanee.
Ei îmbină cumpărăturile cu socializatul, fiind ceva important pentru ei în această etapă a vieții, spune studiul.
Oamenii încă sunt sceptici în privința ofertelor
Chiar dacă interesul pentru reduceri rămâne ridicat, neîncrederea în corectitudinea ofertelor continuă să fie principalul motiv pentru care mulți români aleg să nu participe la Black Friday. 30% dintre non-cumpărători invocă această cauză, potrivit studiului.
„Datele din acest an confirmă o maturizare a consumatorului român. Black Friday nu mai este un sprint, ci un maraton de planificare care începe cu 3-4 săptămâni înainte.
Pentru retaileri, asta înseamnă că bătălia nu se mai dă doar pe preţ în ziua Z, ci pe construirea relevanţei şi a încrederii cu săptămâni înainte. Cine înţelege că vinde unui strateg, nu unui vânător impulsiv, va câştiga în 2025.”, explică Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR, potrivit tvrinfo.ro.
În cazul celor 28% de consumatori indecişi, factorul decisiv rămâne dimensiunea reducerii. Cercetarea arată că pragul psihologic care transformă o ofertă obișnuită într-o „ocazie reală” este o reducere medie de 54%.
Studiul are reprezentativitate naţională pentru populaţia cu vârste între 18 şi 55 de ani, fiind realizat pe criterii de gen, vârstă și distribuţie geografică. Marja de eroare este de ±3,1%, la un nivel de încredere de 95%.
Când începe Black Friday 2025 în România: calendarul reducerilor la principalele magazine
Black Friday 2025 vine mai devreme ca niciodată în România. Retailerii mari au anunțat deja datele la care dau startul celor mai așteptate reduceri ale anului, conform Libertatea.
eMAG
- 7 noiembrie 2025 (vineri)
- Este data oficială a Black Friday 2025 în România
- eMAG organizează, ca de obicei, un singur val major de reduceri, în prima vineri din noiembrie, pentru a asigura livrarea comenzilor înainte de minivacanța de 1 Decembrie
- Ora de start urmează tradiția ultimilor ani (în jur de 7:15)
Altex / Media Galaxy / Brico Depot
- 30 octombrie – 19 noiembrie 2025
- Campanie extinsă pe trei etape săptămânale: 30 octombrie – 5 noiembrie; 6 – 12 noiembrie; 13 – 19 noiembrie
- Reduceri de până la 50% la electrocasnice, electronice, gadgeturi și produse pentru casă
- Ofertele vor fi actualizate săptămânal, iar clienții aplicației Altex vor avea acces prioritar la promoții
Fashion Days
- Începe pe 31 octombrie 2025
- Reduceri de până la 90% la peste 500.000 de produse de la branduri premium precum Nike, Tommy Hilfiger, Hugo, Guess, Calvin Klein, Karl Lagerfeld, UGG sau Armani Exchange
- Campania este disponibilă atât în aplicație, cât și pe site
Flanco
- 24 octombrie – 30 noiembrie 2025
- Una dintre cele mai lungi campanii de Black Friday
- Reduceri importante la telefoane, laptopuri, televizoare, electrocasnice și produse smart
Românii au în jur de o lună întreagă de Black Friday. Retailerii adaptează tacticile de la an la an, pentru a putea atrage până și cei mai indeciși clienți.
